Opencard – zázrak techniky

4. 01. 2011 7:30:00
Před necelým rokem jsem tu měl úspěch svým článkem o Opencard a myslel jsem si, že za další rozepisování mi už ta karta ani nestojí. Nečekal jsem, že se mi osobně stane něco, co bude po komentáři přímo volat.

Nepatřím mezi zapřísáhlé odpůrce projektu Opencard – základní myšlenka univerzální městské karty je samozřejmě dobrá. Proč neobstarat jízdné v MHD, půjčování knih, návštěvu divadel a muzeí, parkování a další věci pomocí jedné moderní aplikace, že? Jenom při tom pražské zavedení jsme se dočkali trochu mnoha podivností (každý si na tom najde svoje: od předraženého projektu přes slabou využitelnost, vnucování občanům, hrozbu zneužití osobních údajů, až třeba po nesmyslně cizojazyčný název).

A tak jsem i já po několika měsících odolávání podlehl společenskému tlaku a rozhodl jsem se tu slavnou kartu si pořídit. A abych jí dal šanci ukázat hned své výhody, rozhodl jsem se podat si žádost pěkně elektronicky, přes internet.

Když jsem tedy poctivě vyplnil všechny pole formulářů, které na nás zvědaví magistrátní úředníci nachystali, postupně prošel stránkami "Typ požadavku", "Souhlas se zpracováním osobních údajů", "Údaje o držiteli", "Korespondenční adresa", "Žádost o aktivaci kartových aplikací" a "SMS autentizace", dočkal jsem se odměny, která mě upřímně pobavila a přesvědčila o tom, že tahle Otevřená karta je vskutku virtuózím technickým dílem:

Teď jenom zbývá rozmyslet se, jestli zajít podat žádost pěkně postaru s papírovými formuláři, nebo to vzít jako varování a na celou Opencard se raději zvysoka vykašlat...

Autor: Matěj Čadil | úterý 4.1.2011 7:30 | karma článku: 30.53 | přečteno: 6389x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Michal Merhaut

Když do Kolína přijely tanky…

Zatímco severomořským pobřežím se linuly tóny Kmochových skladeb v podání dechové hudby Veřejného požárního útvaru v Kolíně, do překročení československých hranic prvními jednotkami okupačních vojsk zbývalo jen pár hodin.

23.8.2022 v 9:05 | Karma článku: 14.11 | Přečteno: 182 | Diskuse

Alena Kravarčíková

Anime, Cosplay, Fursuit, zábava puberťáků?

Možná, že už víte, co se u nás doma děje a jak začal příběh mého života s transgender puberťákem.....

22.8.2022 v 10:27 | Karma článku: 13.58 | Přečteno: 627 | Diskuse

Michal Merhaut

Kolínské jaro 1968

Generační obměna členů KSČ a hospodářské zaostávání Československa za západními zeměmi vedlo v 60. letech k nutnosti reforem a k pozvolnému uvolňování tuhého totalitního režimu.

22.8.2022 v 9:51 | Karma článku: 8.48 | Přečteno: 160 | Diskuse

Michal Merhaut

Reflexe roku 1968 v obecních kronikách

Obecní kroniky zaznamenávají události lokálního významu, ať už je to budování vodovodu, úspěchy místního fotbalového mužstva apod.

21.8.2022 v 10:34 | Karma článku: 12.54 | Přečteno: 250 | Diskuse

Alena Kravarčíková

Vyznání MARKOVI

Moc ráda se zamilovávám. Opakovaně, vášnivě, bezhlavě a neustále se zamilovávám do věcí, barev, lidí, dobrého jídla, vína, měst a zemí, bot, neobvyklých hodinek, knih (ne nutně v tomto pořadí) a do stovek dalších oblastí.

11.8.2022 v 15:24 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 433 | Diskuse
Počet článků 126 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3841

Blog na iDnes.cz mám už nějakých pár let, ale v poslední době píšu jen tu a tam, když se sejde nápad a trocha času, což nebývá zas tak často.
Zabývám se grafickým designem a tvorbou internetových stránek, rád fotím, kreslím a maluju. Budu rád, když se podíváte na mé internetové portfolio, případně na galerii mé tvorby na deviantArtu. Provozuji web www.angrenost.cz, zabývající se světem J. R. R. Tolkiena, včetně encyklopedie, slovníku, ilustrací, diskusního fóra a dalšího. Jsem autorem webu Promonarchii.cz, která si klade za cíl představit myšlenku monarchie jako zcela moderního systému, který může i v současnosti nabídnout mnoho předností v porovnání s republikou.
Jsem členem politické strany Koruna Česká a občanského sdružení Campamento '99

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...