Neděle 25. července 2021, svátek má Jakub
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 25. července 2021 Jakub

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Problém spočívá v tom,

že monarchisté se těší na monarchii, které by vládli oni sami, v nejhorším případě někdo, kdo by jim vyhovoval. Což jaksi není zcela jisté.

0/0
17.2.2011 18:40

DanielPuschman

opravdu?

Já když se tedy rozhlédnu po Evropských monarchiích, Británií počínaje, nemám pocit, že by na tom byli o moc lépe, než republiky, spíš naopak.

Mimochodem, monarchie a feudalismus je minulost, a teď jsou většinou rozšířené republiky a demokracie. Z toho jasně plyne, že feudalismus a monarchie je překonaná vývojová fáze, a vracet se k tomu by znamenalo krok zpět s jediným výsledkem, že by se historie opakovala a monarchie by byla postupně nahrazena tím, čím už nahrazena byla, tedy demokratickou republikou.

Chápu frustraci zmíněných slavných osobností nad špatnostmi světa, ale nesdílím jejich romantické představy o osvíceném monarchovi. Naopak se domnívám, že vracet se nemá cenu, jediná smysluplná cesta vede dopředu. Lidi se musí naučit v demokracii a svobodě žít, a vzhledem k lidské povaze to bude chtít víc, než pár generací.

Nevím jak vy, ale já nechci být poddaný. Přesto, že se současní vládci snaží ho ze mě zas udělat, přes všechny svoje řeči o svobodě a demokracii.

0/0
17.2.2011 5:43

Antonín, topič

Re: opravdu?

S rozvojem moci mediální je naprosto zřetelně vidět, že demokracie je veliký krok stranou, alespoň tedy ve formě se všeobecným volebním právem. Pak je zcela příhodně nazývána lůzovládou. Souvisí to s Gaussovým normálním rozložením a IQ velké skupiny lidí.

0/0
17.2.2011 8:34

Matěj Čadil

Re: opravdu?

S tím sociálním evolucionismem opatrně; taky se svého času říkalo, že komunismus je nejvyšší vývojový stupeň společnosti; po pádu komunismu

zase leckdo čekal "konec dějin" a nástup liberální demokracie po celém

světě. Jistěže se společenské systémy vyvíjejí, ale říkat, že cesta toho vývoje je daná nebo že některý systém je zastaralý a jiný pokrokový, to mi nepřijde moc

rozumné. Ostatně v dějinách už mnohokrát byly nahrazeny republiky

monarchiemi, tak odkud brát jistotu, že zrovna dnes je monarchie jako státní zřízení něčím definitivně překonaným.

0/0
17.2.2011 18:24

falm

12 lidí z 8 milinoů není mnoho!

Tak mladý a talentovaný a už tak prolhaný demagog!

0/0
16.2.2011 20:41

Sípomat

Proč?

K čemu monarchie? Monarchie může vypadat buď tak,jako v Británii,kde je monarcha jen neužitečnou ozdůbkou,nebo tak,že máte kastu lidí,kteří diktjí zákon a přitom stojí nad ním. To chcete? Uzákonit,že někdo je mnohem víc,než všichni okolo něj?

0/0
16.2.2011 19:44

dolch

Re: Proč?

Mě je představa moudrého absolutisty taky docela milá, ale jednak je to utopie, a hlavně - nevstoupíš dvakrát do téže řeky. Tudy cesta prostě asi nevede.

0/0
16.2.2011 21:47

dolch

Re: Proč?

Asi tam má být "mně", pokud to někomu vadí.

0/0
16.2.2011 21:48

Antonín, topič

Re: Proč?

Monarcha v Británii je nejbohatší osobou planety.:-)

0/0
17.2.2011 8:35

dolch

Měl bych tip

Komu se nelíbí kníže Karel, tak bych doporučil tady kolegu blogera: http://berwidbuquoy.blog.idnes.cz/ A nedělám si srandu, ale moc šancí tomu projektu nedávám :-)

0/0
16.2.2011 18:46

Faustino

Re: Měl bych tip

To by protestovali protestanti:

http://www.reflex.cz/clanek/kultura/38277/erotoman-jan-hus-118-milenek-to-by-slo.html

0/0
16.2.2011 19:39

dolch

Re: Měl bych tip

Ó, to je zajímavé. Inu, nikdo není dokonalý, tak by holt před nástupem na trůn musel podepsat toleranční patent :-)

0/0
16.2.2011 21:46

certik_bertik

mezi

současným českým establishmentem vidím jen kandidáty na dvorního šaška a loupeživé rytíře, respektovali by naši pánové někoho nad sebou?

0/0
16.2.2011 18:28

jáša

Kdo by byl respektován jako vládce?

Já osobně jsem přesvědčen o tom,že monarchie by hlavně pro český stát byla nejlepší formou vlády. Je tady ale jeden nepřehlednutelný problém. Český národ nemá svojí českou šlechtu. Část vymřela po meči i po přeslici a značná část šlechty byla cizí , hlavně německá, nebo poněmčená. Kde vzít a nekrást. Zase by to musel být nějaký cizák.A tím by se potvrdil názor, že Češi si neumí vládnout. CO s tím ?

0/0
16.2.2011 17:26

Majkiro

Re: Kdo by byl respektován jako vládce?

tak máme schwanzenberga, stenberga atd.....v evrope taky nevladnou narodni kralove ale dovoz.

0/0
16.2.2011 17:32

LenkaW

Re: Kdo by byl respektován jako vládce?

Neviděla bych to tak tragicky, na královské dynastie nemá smysl pohlížet "národním" způsobem. To byste stejně tak mohl říct, že v Británii a Belgii vládne německá dynastie, ve Španělsku a Švédsku Francouzská a v Norsku Dánská, a že si tedy tyhle národy taky  neumí vládnout samy.

V tom bych opravdu problém neviděla. Pokud bude král odvozovat svou legitimitu od rodové vazby k dřívějším českým králům, tak nemusí vadit že třeba on sám nebo jeho rodiče žili v jiné zemi.

0/0
16.2.2011 17:40

tyfor

Re: Kdo by byl respektován jako vládce?

Máte stoprocentní pravdu, tak jako v odkolnizované Africe si neumějí tamní vládnout ,tak to neumí ani Ćéši i když se o to pokouší podstaně déle,máte Karmu.;-)

0/0
16.2.2011 17:40

mortimer.r

Re: Kdo by byl respektován jako vládce?

Máme Šternberky,  Lobkovice, Kolovraty, Černíny, Kinské a dají se počítat i martinicové i když jen s výhradou a to jsou jen o ty nejprovařenější rody. kdyby jsme jó chtěli, tak by jsme určitě někoho našli.

0/0
16.2.2011 18:31

Majkiro

Král

A kdo by měl být český král? Opět Habsburk co?

0/0
16.2.2011 17:23

LenkaW

Re: Král

A proč by ne? Královna Alžběta taky pochází z "německého" rodu a nezdá se, že by to Angličanům vadilo. Když by král vládnul českým zemím a českému národu, tak by to byl český panovník. A Habsburkové jsou přímí potomci Přemyslovců, což je nepřehlédnutelná hodnota.

0/0
16.2.2011 17:45

Majkiro

Re: Král

Přemyslovskou krev ma polovina vladnoucich rodu Evropy.....stejne tak slechta

0/0
16.2.2011 19:18

pithart

Re: Král

I ti Habsburgové ji v sobě nesou, tak proč ne oni?

0/0
17.2.2011 8:19

LenkaW

Re: Král

To máte pravdu, ale ti Habsburkové přece jenom v primogenituře, nejstarší rodové linii - další rody jsou v pořadí následnictví až za nimi.

0/0
17.2.2011 18:07

thunder-bolt

Souhlasím s výhodami monarchie, ale

je ke škodě tohoto hnutí v ČR, že má jako své ikony pro značnou část voličů nedůvěryhodné osoby. První posametový prezident představoval pro tuto část veřejnosti takové zklamání, že zůstává velmi ostražitá. Monarchistům dále škodí veřejně predstavený možný "následník" trůnu, - současný "pan kníže". Proto je v dohledné budoucnosti nemožné počítat s výraznějším úspěchem monarchistů.

0/0
16.2.2011 17:19

Kozel_

Ty citáty slavných lidí (zas ne tolik) nejde brát vážně

Některých uvedených lidí si vážím a asi bych se ztotožnil i s většinou jejich názorů. Nicméně někde se mýlili a uváděné citáty jsou příkladem.

Monarchie znamená, jak vydržovat osobu, která je naprosto k ničemu. U nás živíme prezidenta na kladení věnců, v Anglii živí celou královskou rodinu. Funkcí má královna ještě méně než prezident a levněji opravdu nepřijde. U nich totiž je monarchie jen formální, panovník/ce tam fakticky nevládne. Monarchie, z významu slova, má znamenat vládu jedné osoby. Tou v Anglii není královna, premiér sice vládne, ale ne sám. Skutečná monarchie tu byla za Rakouska, kdy císař pán si rozhodoval skutečně sám. Jednotlivosti třeba dělala vláda nebo kancléř v jejím čele. Pokud se ale císaři znelíbil, kancléře nebo ministra vyměnil.

U nás by šlo spíš zrušit funci prezidenta, případně spojit ji s premiérským křeslem. Ale to bych neřešil zde, to by bylo na delší diskusi.

0/0
16.2.2011 17:16

kion xvc

Karma

Jinak Masaryka, či Štefánika respektuji a mají můj obdiv, nicméně viděl bych tu rád monarchii, a nemuseli by to být zrovna Habsburci(i když proč ne).

České království tu bylo a není důvod, aby nebylo obnoveno.

0/0
16.2.2011 17:10

Juryj

Kdo obhajuje monarchii

v českých zemích, plive na odkaz Masaryka, Beneše, Štefánika a jejich kolegů, upřímných vlastenců.

0/0
16.2.2011 16:52

Vlad IV

Re: Kdo obhajuje monarchii

Jak se upřímné vlastenectví Masaryka (Redlicha) a Beneše projevovalo?

;-D;-D;-D

0/0
16.2.2011 17:31

leontýnka

Re: Kdo obhajuje monarchii

Masaryk prosadil jako presidenta Beneše, který jednou prodal československý stát Hitlerovi a podruhé ten samý stát Stalinovi. Najdeš snad mezi monarchy tak skvělé obchodníky?

0/0
16.2.2011 18:33

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz